Jak posílit imunitu na zimu

 

Tip 1:
Kysané zelí, probiotická bomba, která nám pomáhá udržovat naše střevní bakterie v rovnováze a tím zlepšovat imunitu. Důležité je aby bylo zelí nepasterizované a tepelně neupravené. Pouze takové je bohatým zdrojem prospěšných bakterií. Dalším benefitem je obsah vitamínu C a také méně známého vitamínu K2, který je důležitý pro stav našich kostí a zubů.

Tip 2 :
Zázvor, česnek nebo křen nás zahřejí a zároveň chrání před nachlazením. Výborná je také "čajová směs" sušená kurkuma + sušený zázvor, při nachlazení velmi účinné.

Tip3 :
Vitamín D. Na podzim, v zimě a na jaře už slunce bohužel není dostatečným zdrojem vitamínu D (vitamín je důležitý pro normální funkci imunitního systému a také pro stav našich kostí), a proto je důležité do stravy zařadit potraviny bohaté na tento vitamín. Nejbohatším zdrojem vitamínu D jsou mořské ryby a v koncentrované podobě pak olej z tresčích jater. V našich podmínkách jsou výbornou volbou sardinky, které nám kromě vitamínu D zároveň dodají potřebnou dávku zdravých tuků tzv. omega-3 mastných kyselin EPA a DHA, které v našem těle působí protizánětlivě a rovněž pozitivně ovlivňují naši imunitu.

Tip 4 :
Teplé výživné snídaně: např. masové a zeleninové vývary, husté zeleninové polévky, kaše z prosa, pohanky nebo ovesných vloček.

Tip 5 :
Omezení konzumace mléčných výrobků z kravského mléka, hlavně pak jogurtů na snídani.

Tip 6 :
Omezení kozumace syrové zeleniny a ovoce, zejména tropických druhů. Zaměříme se na sezónní plodiny, např. dýně, pórek, ředkev daikon, kapusta, zelí. Z ovoce jablka, hrušky, švestky.