David Tauš

Trenérské certifikáty:

  • Trenér kulturistiky, instruktor fitness
  • Cvičitel zdravotní tělesné výchovy
  • Dynamická neuromuskulární stabilizace podle Koláře
  • Poradce pro výživu
  • Praktické výživové poradenství
  • Sportovní výživa
  • Masér pro sportovní a rekondiční masáže

Co nabízím:

  • Zdravotně-kondiční tréninky pro veřejnost (fyziofitness)
  • Fyzická příprava sportovců
  • Trenérství kulturistiky, přípravy závodníků
  • Výživové poradenství
  • Semináře

Doplňující informace:

12 let trenérské praxe, zkušenosti s více než 1000 klientů, dvouletá spolupráce se státním trenérem kulturistiky a roční spolupráce s předním českým profesionálem v kulturistice, spolupráce s fyzioterapeutem, 8-leté závodní zkušenosti v plavání, závodní zkušenosti s kulturistikou.

Jak vedu osobní tréninky (viz také "REFERENCE")

Pokud chcete začít navštěvovat posilovnu, musíte mít jasno v tom, čeho chcete docílit a co jsou vaše priority, protože tréninkových metodik je spousta, některé jsou vůči sobě kontraproduktivní a vy potřebujete správně zvolit ideální způsob tréninku právě pro Vás a Vaše cíle.

Nejčastějším přáním veřejnosti není mít co nejmohutnější svaly jako kulturista, ale zlepšit svůj fyzický stav, zbavit se případných bolestí, nejčastěji zad, shodit nadbytečná kila a mít tělo lépe použitelné pro běžný život a rekreační sportování. Jedná se buďto o klienty se sedavým zaměstnáním a způsobu života a nebo o klienty, kteří mají manuálně náročnou práci, častokrát s bolestmi zad, kterých se chtějí zbavit. Další častý důvod návštěv posilovny je fyzická příprava pro nějaký sport, což je za předpokladu správně zvolené metodiky obrovská výhoda oproti soupeřům, kteří tuto průpravu nezařazují.

Jak začít cvičit? Napřed musíte posílit střed těla!

Pokud je oslaben střed, trpí celý pohybový aparát a tělo nemůže fungovat optimálně. To se projeví v kvalitě provedení veškerých pohybů, ať už funkčních nebo sportovních. Pevný střed Vás také v drtivé většině případů zbaví bolestí zad. Abychom střed těla posílili, musíme se naučit správnému dýchání a abychom mohli správně dýchat, musíme tělo srovnat do držení, které nám správné dýchání umožňuje. A tímto úvodem by si měl v posilovně projít každý začátečník, jinak bude jeho snaha kontraproduktivní a výsledky, které zdaleka nenaplní jeho potenciál, jen dočasné. Stejně tak by měli zahodit ego i mnohaletí sportovci a tyto základy si doplnit. Bez této znalosti bude cvičící trénovat neefektivně, nevyčerpá zdaleka svůj potenciál a přitom bude nadměrně a nezdravě opotřebovávat své tělo.

První lekce je ale pro všechny stejná a zásadní a to je naučit se správně dýchat.

Je zapotřebí aktivovat brániční dýchání. Každý správně provedený nádech pak velmi efektivně posiluje nejen bránici, ale i zbývající svaly středu těla, které jsou na ni bezprostředně navázány. Aktivací bránice totiž stoupne nitrobřišní tlak, který dále aktivuje svaly pánevního dna a hluboké břišní a zádové svaly. Zvýšení nitrobřišního tlaku je také velmi prospěšné pro všechny orgány uložené v břišní dutině. Zapojení bránice do dechového stereotypu zajistí lepší okysličení krve, protože dojde k využití dolních laloků plic, kde je okysličení nejefektivnější, což ocení nejen naše svaly, ale i všechny ostatní orgány včetně mozku. Bez správných dýchacích návyků nelze mít dostatečně silný střed těla, který je zásadní pro zdraví, sportovní výkon a funkční tělo, protože skrze střed přenáší člověk sílu, tlak a energii mezi končetiny. Čím pevnější a stabilnější trup je, tím efektivněji tento přenos sil probíhá a to současně s minimalizací opotřebení těla. Předčasné opotřebení těla a riziko úrazů roste právě s tím, jak moc je střed těla oslabený, s čímž právě souvisí dýchání. Bez správně aktivovaného bráničního dýchání nelze nikdy střed těla dostatečně efektivně posilovat, ten pak nebude dostatečně pevný a tělo pak zůstává nefunkční i když může mít velké svaly, což je právě častý případ u kulturistů, jejichž metodika se s vhodnou metodikou pro kohokoliv jiného, kdo nemá kulturistické ambice, v hodně bodech rozchází. Ze zkušenosti také vím, že drtivá většina sportovců má v síle středu těla velké rezervy, což limituje celý sportovní výkon a přitom mohou díky posílení středu těla zefektivní přenos sil, čímž svůj výkon zlepší a sníží opotřebení těla, včetně rizika zranění.

Znalost tohoto základu má obrovskou hodnotu, nikomu se nevyplatí na tomto šetřit, málokdo tomu rozumí a umí dostatečně dobře klientům vysvětlit a naučit.

Co o spolupráci se mnou říkají mí klienti?

Více o mně ZDE.

Video z práce s profesionálním závodníkem:

Ceny trenérských služeb:

Pro veřejnost:

  • 1 osobní trénink (cca 70 min) - 500,-
  • 10 osobních tréninků (10 x 70 min) - 4500,- 

(v ceně je započten i vstup do posilovny)

Pro členy Dave Fit Club:

  • 1 osobní trénink - 450,-
  • 10 osobních tréninků - 4000,-

Další odkazy:

David Tauš - stránka na Facebooku

Na této stránce můžete sledovat aktuality ohledně mé činnosti, přípravy, akcí, které chystám, upozornění na nová videa, soutěže, články apod. zkrátka vše, co se kolem mě děje.

David Tauš - stránka na Instagramu

Stories, atd.

David Tauš - sportovní profil

Můj sportovní životopis.

YouTube kanál

Více než 100 videí o tréninku, stravě, záběry ze závodů apod.